Zapachy i smaki jesieni
Dzieci:
- Będą dostrzegać podobieństwa i różnice między różnymi warzywami i owocami
- Będą przestrzegać zasad higieny i bezpieczeństwa
- Będą rozwiązywać zagadki sensoryczne dotyczące jesieni
- Będą klasyfikować owoce ze względu na różne kryteria
- Przypomną sobie wygląd oraz budowę niektórych owoców i warzyw
- Przypomną sobie informację na temat cyklu rozwojowego roślin (od nasionka do owocu)
- Będą stosować pojęcie symbolu
Sztuka bycia razem
Dzieci:
- Będą rozwijały myślenie skojarzeniowe podczas tworzenia mapy myśli
- Będą czytać obrazy, nazywać symbole
- Będą doskonalić poprawne formułowanie wypowiedzi ustnych
- Będą uważnie słuchać innych
- Będą dostrzegać zagrożenia związane z niewłaściwym korzystaniem z mediów
- Będą próbować kojarzyć stany emocjonalne z określonymi barwami
- Będą opisywać i oceniać sytuacje przyjemne i nieprzyjemne
- Bedą okazywać radość ze wspólnego działania i tworzenia
O czym szumią drzewa
Dzieci:
- Będą rozpoznawać i nazywać wybrane drzewa iglaste, liściaste, owocowe oraz ich owoce i nasiona
- Będą opisywać wygląd jesiennego lasu
- Przypomną sobie zasady zachowania w lesie
- Poznają wybrane gatunki pająków oraz owadów
- Będą wskazywać nazwy ptaków, które zostają w Polsce na zimę i te, które odlatują do ciepłych krajów
- Będą szacować elementy w zbiorach
- Będą dokonywać pomiaru przy użyciu sznurka i miarki krawieckiej
Jesienne strategie zwierząt
Dzieci:
- Poznają wygląd i nazwy zwierząt leśnych oraz ich kryjówek
- Będą opisywać wygląd zwierząt leśnych
- Poznają czym się odżywiają zwierzęta leśne i które zapadają w sen zimowy
- Będą rozpoznawać za pomocą dotyku różne faktury materiałów
- Będą przejawiać życzliwość i troskę w stosunku do zwierząt
- Będą doskonalić rozumienie pojęcia „para”
- Będą opisywać wygląd wybranych zwierząt
- Będą tworzyć rytmy i rymy
(28-09-2024 r.)
Ja i ty to my
Dzieci:
- będą wzmacniać zainteresowanie czytaniem poprzez wprowadzenie elementów metody czytania globalnego
- będą uczestniczyć w zabawach ruchowych, rytmiczno-muzycznych, ćwiczeniach porannych oraz ćwiczeniach gimnastycznych
- poznają sposoby przedstawiania przestrzeni na płaszczyźnie (mapy, plany)
- będą klasyfikować przedmioty według kilku wybranych cech
- będą przeliczać przedmioty w swoim otoczeniu, tworzyć zbiory oraz porównywać ich wielkości
- będą odczytywać informację przedstawione symbolicznie
- będą rozwijać umiejętności autoprezentacji ze wskazywaniem swoich mocnych stron, predyspozycji i faktycznych osiągnięć
Spotkanie z latawcem
Dzieci:
- będą rozwijać koordynację ruchową, która przygotuje je do nauki pisania i czytania
- będą umacniać więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą oraz aktywnie włączać się w podejmowane działań grupowych
- będą doskonalić umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści
- będą dostrzegać związki przyczynowo-skutkowe podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów
- będą kształtować słuch fonematyczny
- będą wzbudzać zainteresowanie czytaniem i literami
Pożegnanie lata
Dzieci:
- pogłębią wiedzę na temat własnego kraju poprzez zabawy z mapą
- będą dostrzegać cechy charakterystyczne dla krajobrazów Polski
- utrwalą znajomość symboli narodowych i wzbudzą do nich szacunek
- utrwalą nazwy i wygląd letnich kwiatów i owoców
- będą rozwijać pamięć oraz myślenie skojarzeniowe
- będą kształtować umiejętności czytania obrazów, symboli oraz całościowego rozpoznawania wyrazów (czytanie globalne)
- będą doskonalić umiejętności klasyfikowania, przeliczania oraz porównywania elementów w zbiorach
Tajemnice ziemi
Dzieci:
- będą poznawać poprzez swoje zmysły otaczający świat
- pogłębią wiedze oraz zainteresowania na temat naszej planety i jej położenia w kosmosie
- pogłębią wiedzę o kontynentach oraz ich faunie, florze i mieszkańcach
- będą rozwijać wyobraźnię muzyczną poprzez odtwarzanie sekwencji rytmicznych
- pogłębią zainteresowanie czytaniem, literami oraz cyframi
- będą rozwijać umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
(31-08-2024 r.)