A deszcz pada i pada
Dzieci:
- wysłuchają wiersza Jadwigi Koczanowskiej Listopad
- dowiedzą się, jakie zjawiska występują w przyrodzie późną jesienią
- odkryją literę I, i na podstawie wyrazów igła i Irenka
- wykorzystają do zabaw rytmicznych piosenkę K. Gowik Kłótnia kaloszy
- będą rozwijały kompetencje matematyczne poprzez przeliczanie, dodawanie i odejmowanie na konkretach, klasyfikowanie według 2 cech
- poznają cyfrę 5 w aspekcie porządkowym i kardynalnym
- rozwiążą zagadki werbalne o jesiennej pogodzie Wiesławy Żaby-Żabińskiej
- wykonają pracę plastyczną, wybraną przez siebie techniką, na temat Kiedy pada deszcz?
Co powinien wiedzieć każdy Polak?
Dzieci:
- wysłuchają legendy O Lechu, Czechu i Rusie
- zapoznają się z piosenką To jest Polska K. Gowik
- dowiedzą się jak wygląda litera T, t, na podstawie opowiadania Tata Tomka
- ułożą menu na bal ludowy
- odkryją na mapie ciekawe miejsca w Polsce
- pracując z mapą poznają sąsiadów Polski
- wykonają pracę plastyczną Ekoflaga
Czy Kujawiak może tańczyć krakowiaka?
Dzieci:
- dowiedzą się jak wyglądają polskie stroje ludowe
- ułożą menu na bal ludowy
- poznają historię pluszowego misia
- odkryją literę D, d w trakcie zabawy
- rozpoznają cyfrę 0
- wykonają pracę plastyczną Smok wawelski
Gdzie można zobaczyć Małą Niedźwiedzicę i wielką Niedźwiedzicę?
Dzieci:
- dowiedzą się, jaki jest kosmos, jak wygląda układ słoneczny
- będą nazywać planety krążące wokół Słońca
- odkryją literę K, k w trakcie zabawy
- wysłuchają opowiadania Agaty Widowskiej Wywiad z kosmitą
- odkryją zapis cyfrowy liczby 6
- będą bawić się z piosenką Układ słoneczny, słowa J. Kuchaczyk
(31-10-2024 r.)
Jak jesienią dbać o zdrowie?
Dzieci:
- dowiedzą się, co należy zrobić, kiedy ktoś się źle czuje
- porozmawiają o tym, na czym polega praca lekarza
- wypowiedzą się na temat, co to jest piramida zdrowego żywienia
- wymienią zachowania sprzyjające zdrowiu
- dowiedzą się, co to są przetwory i z czego powstają
- poznają jak wygląda litera a, A w toku zabaw
- poznają obraz graficzny liczby 1
- rozpoznają kwadrat wśród innych figur
- wypowiedzą się na temat tekstu M. Sobolewskiej U lekarza
- będą śpiewać piosenkę Mieszkańcy słoików
- wykonają plakat reklamowy Bądź silny i zdrowy, pracę plastyczną Kostka do zabaw ruchowych
- porozmawiają na temat Witaminy ukryte w przetworach
Kto może być nauczycielem?
Dzieci:
- wypowiedzą się jak może wyglądać przedszkole marzeń
- dowiedzą się, na czym polega zawód nauczyciela
- porozmawiają o tym, kim jest nauczyciel i gdzie można go spotkać
- wymienią, jakie wynalazki powstały na przestrzeni lat
- rozpoznają kształt litery l, L
- poznają obraz graficzny cyfry 2
- wypowiedzą się na temat wysłuchanego opowiadania M. Sobkowiak Przedszkole marzeń
- wysłuchają piosenki Dzień Nauczyciela
- będą uczestniczyć w zabawach: Pan Cyferka, Pani Mikstura, Nauczę cię, Wynalazek dla nauczyciela
- wykonają pracę plastyczną Kwiaty
- będą uczestniczyć w rozmowach: Kilka słów o nauczycielu, Dzień Nauczyciela
- poznają znaczenie związku frazeologicznego nauka nie poszła w las
W co się bawi z nami jesienny wiatr?
Dzieci:
- potrafią ubrać się stosownie do pogody
- wymienią, w jaki sposób wykorzystywany jest wiatr w życiu roślin i ludzi
- poznają urządzenia stosowane do pomiaru wiatru
- dowiedzą się jak intuicyjnie rozumieć znaczenie wyrazów należących do tej samej rodziny
- zrozumieją, dlaczego ruch jest ważny dla zdrowia
- poznają literę o, O
- rozpoznają kształt cyfry 3
- wysłuchają opowiadania M. Sobkowiak Niespodzianka na niebie
- będą słuchać i śpiewać piosenkę Psotny deszczyk
- wykorzystają motyw wiatru w zabawach językowych, logopedycznych i tematycznych: Mieć wiatr we włosach, W zdrowym ciele – zdrowy duch
- będą pracować w grupach nad Jesienną garderobą
- wezmą udział w grze Jesienne zawody
- wykonają pracę plastyczną Dmuchawiec
Jaki plan na jesień maja zwierzęta?
Dzieci:
- potrafią wymienić, jakie są jesienne zwyczaje zwierząt
- wypowiedzą się na temat mieszkańców lasu
- dowiedzą się, jakie ptaki odlatują lub przylatują jesienią albo pozostają w Polsce na zimę
- poznają sposoby wytwarzania ciepła
- poznają jak wygląda litera m, M
- rozpoznają znak graficzny cyfry 4
- porozmawiają na temat treści opowiadań: M. Sobkowiak Pasjonat i miłośnik ptaków, oraz D. Głośnickiej Zapasy wiewiórki
- będą bawiły się z piosenką Jesienne zagadki
- wykonają pracę na rzecz zwierząt Przekąska dla ptaków
- będą eksperymentować w zabawach: Łyżeczki, Wytwarzamy ciepło, Czy jest cieplej?
- będą uczestniczyć w zabawach: Kogo słyszę, Zebranie na leśnej polanie, Gdy jest nam zimno, Co to za podział? Odszyfruj nazwy, Zapamiętaj, co jest w walizce
- wezmą udział w dyskusji, pracy w grupie: Jesienna garderoba, Śniadanie dla jeża
(29-09-2024 r.)
Co słychać w przedszkolu?
Dzieci:
- wysłuchają bajkę Lisek Tolek w przedszkolu
- określą kierunki (od siebie) w sytuacjach zabawowych Zaczynam się orientować, która ręka jest lewa, która prawa. Co jest przede mną, a co za mną, co jest w górze
- poznają zasady zawarte w kodeksie przedszkolaka
- rozpoznają swoje znaczki w szatni w zabawie dydaktycznej Parking ze znaczkami
- uczestniczą w zabawach inspirowanych piosenką Po co jest przedszkole? M. Broda-Bajak
Jak być bezpiecznym?
Dzieci:
- poznają wyposażenie apteczki pierwszej pomocy i dowiedzą się, w jakich sytuacjach z nich korzystać
- wysłuchają wiersz K. Wiśniewskiego Kolorowe znaki, z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej Znaki drogowe
- wykonują pracę plastyczną Sygnalizator świetlny
- zrozumieją, jakie zagrożenie niesie zabawa w niewłaściwych miejscach – wykorzystanie historyjki obrazkowej Przygoda z piłką
- będą reagować ruchem na różne instrumenty perkusyjne podczas zabaw inhibicyjno – incytacyjnych
Jakie są moje super moce?
Dzieci:
- nauczą się dostrzegać swoje mocne strony
- wysłuchają piosenkę Świat emocji i nauczą się śpiewać jej refren
- poznają cechy przedmiotu wielozmysłowo w zabawie Widzę, czuję, słyszę, smakuje
- wykonają gniotka z balona i mąki ziemniaczanej
- będą nazywać swoje emocje słuchając opowiadania M. Sobkowiak W krainie emocji
- w Międzynarodowym Dniu Kropki opowiedzą o swoich talentach i zainteresowaniach
Co zmienia się jesienią?
Dzieci:
- będą wymieniać oznaki jesieni na podstawie opowiadania M. Sobkowiak Grzybobranie
- dowiedzą się jak wygląda liść klonu, dębu, kasztanowca
- zapoznają się z piosenką A. Janosz Jedzie jesień
- będą kontynuować Jesienny rytm, ustawiając przy liściu owoc z tego samego drzewa
- wykonają pracę plastyczną Jesienny pejzaż
- będą uczestniczyć w zabawie matematycznej Skoczny kasztan
(31-08-2024 r.)