Idzie Jesień… przez ogród i sad
Dzieci:
- będą uczestniczyły w proponowanych zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
- wysłuchają opowiadania S. Karaszewskiego Owocowa uczta
- poznają literę o, O: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- odkryją zapis cyfrowy liczb: 1 i 2
- będą przeliczać w dostępnym zakresie
- wysłuchają i nauczą się piosenki Dary jesieni
- zdobędą informacje na temat życia i zwyczajów niektórych zwierząt
- będą dzielić słowa na sylaby i głoski
- będą nazywać owoce krajowe i zagraniczne
- wymyślą nazwiska od nazw owoców
- wykonają puzzle z obrazków owoców
- wykonają pracę plastyczną W spiżarni oraz pracę wspólną Drzewo jesienne
Idzie Jesień… do zwierząt
Dzieci:
- będą uczestniczyć w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
- wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej Przyjaciele z Choinkowego lasu
- poznają literę a, A: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- określą zapis cyfrowy liczby 3
- będą przeliczać w dostępnym sobie zakresie
- wysłuchają i nauczą się piosenki Jesienna zagadka
- zdobędą wiadomości na temat zmian zachodzących w życiu wybranych zwierząt jesienią
- będą wyjaśniać w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy
- ułożą historyjkę obrazkową zgodnie z kolejnością zdarzeń i opowiedzą ją
- będą rozwijać słuch fonematyczny
- będą oglądać albumy o zwierzętach
- będą rozwijać orientację w schemacie własnego ciała
- wykonają pracę plastyczną Lisek
Skąd mamy te produkty?
Dzieci:
- będą uczestniczyć w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
- wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej Historia zapisana w zdjęciach
- poznają pracę hutnika, rolnika i mleczarza
- poznają literę m, M: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- poznają figurę geometryczną - prostokąt
- utrwalą nazwy liczebników porządkowych
- wysłuchają i zaśpiewają piosenkę Jak to z chlebem było
- będą klasyfikować i kontynuować rytm
- poznają właściwości mąki i wełny
- poznają etapy produkcji chleba i papieru
- będą doskonalić logiczne myślenie
- wykonają pracę plastyczną obrazek z figur
Idzie jesień… z deszczem
Dzieci:
- będą uczestniczyć w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
- wysłuchają wiersza I. R. Salach Jesienna muzyka
- poznają literę e, E małą i wielką, drukowaną i pisaną
- odkryją zapis cyfrowy liczby 4
- będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
- wysłuchają i nauczą się piosenki Psotny deszczyk
- wskażą przedmioty, które unoszą się na wodzie i te które toną
- będą układać antonimy i rymy
- wskażą pożyteczną i szkodliwą działalność wiatru
- wykonają pracę plastyczną Pod parasolem
- będą doskonalić umiejętność szacowania i przewidywania
(30-09-2024 r.)
To jestem ja
Dzieci:
- utworzą przyjazną atmosferę w grupie, zapamiętają swoje znaczki
- poznają zapis graficzny swoich imion, ułożą je z rozsypanki literowej według wzoru, poćwiczą analizę i syntezę sylabową, dowiedzą się, co to jest sylaba
- będą dbać o właściwe relacje w zabawach i sytuacjach codziennych w grupie
- poznają zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas spacerów i zabaw na świeżym powietrzu
- wysłuchają wiersza Kolorowe wspomnienia Natalii Łachoty, porozmawiają na jego temat oraz będą wspominać wakacyjny czas;
- posłuchają i zaśpiewają piosenkę Do przedszkola
- wykonają pastelami pracę plastyczną Wspomnienia z wakacji oraz pracę przestrzenną z origami Żaglówka
- rozwiną umiejętności porównywania liczebności zbiorów podczas zabaw i ćwiczeń matematycznych
- będą uczestniczyły w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, kształtujących prawidłową postawę ciała i zapobiegającym wadom postawy, np.
Z kamyka na kamień – zabawa z elementem skoku, Lis i kury – zabawa bieżna, Chwiejący mostek - zabawa z elementami równowagi, itd.
- wysłuchają wiersza A. Widzowskiej Jaki jestem, opowiedzą jak się nazywają i co lubią
- nazwą części ciała i podzielą ich nazwy na sylaby, wskażą je na ilustracji
- utrwalą orientację w schemacie ciała, zabawy z woreczkami, lusterkami
- wezmą udział w zabawach badawczych z wykorzystaniem zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku i słuchu
Moja grupa
Dzieci:
- poznają, utrwalą adres i numer przedszkola
- poznają kąciki tematyczne w sali
- wysłuchają wiersza B. Szelągowskiej Nasze zasady, wspólnie z nauczycielem stworzą kodeks zasad grupowych i podpiszą go wykonując kwiatki
ze swoją wizytówką w środku
- wysłuchają i nauczą się piosenki Krąg dziecięcych rąk oraz wykonają jej instrumentalizację
- będą ćwiczyły słuch fonematyczny określając pierwszą i ostatnią głoskę w wybranych wyrazach, dowiedzą się czym jest głoska
- będą uczestniczyć w zabawach integracyjnych: O kim mówię; Królu, królu daj wojaka; Szukam przyjaciela; Głuchy telefon i in.
- poznają obowiązki dyżurnych w grupie, będą wdrażani do pomocy w nakrywaniu do stołu, dbaniu o ład i porządek w sali
- wspólnie stworzą kalendarz urodzin dzieci z grupy
- wykonają pracę plastyczną Wiewiórka
- będą uczestniczyły w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, kształtujących prawidłową postawę ciała i zapobiegającym wadom postawy, np.
Przeciąganie liny, Skaczemy – zabawy ze skakankami, Berek ze zmianą miejsc – zabawa bieżna,
Woreczki na głowie – zabawa z elementami równowagi, i in.
- wezmą udział w grach matematycznych Przeliczamy, układamy integrujących grupę
- wysłuchają opowiadania W. Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Burzliwe popołudnie i porozmawiają o emocjach
Moja droga do przedszkola
Dzieci:
- przypomną zasady ruchu drogowego słuchając opowiadania B. Szelągowskiej Skrzyżowanie bez świateł
- poznają figurę geometryczną – koło
- utrwalą numery alarmowe do służb ratowniczych
- wybiorą się na spacer na pobliskie skrzyżowanie, będą nazywały wybrane znaki drogowe, poznają zasady bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię
- wezmą udział w zabawie dydaktycznej – Znaki drogowe
- będą uczestniczyły w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, kształtujących prawidłową postawę ciała i zapobiegającym wadom postawy, np. Idę po prawej stronie chodnika – zabawa z elementami równowagi, Jedź, gdy zielone, stój, gdy czerwone!
- zabawa ruchowa oorientacyjno-porządkowa, Uciekające ringo – zabawa z elementami rzutu i łapania
- wysłuchają i zaśpiewają piosenkę Kolorowe światła
- będą wykonywać ćwiczenia logopedyczne, doskonalić umiejętność prawidłowego wypowiadania głosek
- w zabawie dramowej Na pomoc będą utrwalały znajomość numerów alarmowych
- wykonają wspólną pracę plastyczną Bezpieczeństwo przede wszystkim
- weźmie udział w zabawie tematycznej Jestem ratownikiem, zrobi opatrunek koledze, koleżance
- ułoży obrazek z części w zabawie Pojazdy uprzywilejowane
- będzie ćwiczyć orientację w przestrzeni w zabawie GPS
Jesień w parku i w lesie
Dzieci:
- zapoznają się ze zmianami zachodzącymi w przyrodzie jesienią, wycieczka do parku W poszukiwaniu jesieni
- będą rozpoznawać drzewa po liściach i owocach, poznają budowę drzewa
- oglądną reprodukcje i zdjęcia w zabawie Jesień w obrazach, porozmawiają o nich
- posłuchają i zaśpiewają piosenkę Niteczka do niteczki
- będą ćwiczyć słuch fonematyczny wyróżniając głoskę w nagłosie i wygłosie wybranych wyrazów
- będą kształtować orientacje w przestrzeni w Kasztankowej zabawie
- przypomną sobie cechy kwadratu, rozwiną umiejętności klasyfikowania oraz przeliczania
- będą uczestniczyć w zabawie badawczej z zastosowaniem materiału przyrodniczego Eksperyment Pani Jesieni
- poćwiczą orientację na kartce papieru, wykonując pracę plastyczną Dyktando rysunkowe
- wykonają pracę plastyczną Kolory jesieni i pracę przestrzenną Grzyby
- będą uczestniczyły w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, kształtujących prawidłową postawę ciała i zapobiegającym wadom postawy, np. Wymiana towaru
– zabawa ruchowa z elementami toczenia, Żołędziowe liczydło – zabawa ruchowa z elementami czworakowania,
- zagrają na instrumentach perkusyjnych
(31-08-2024 r.)