
Mamy swoje pasje
Dzieci:
- wysłuchają opowiadania Zofii Staneckiej „Basia i piłka nożna”
- podzielą się informacjami na temat sposobów spędzania czasu wolnego
- wysłuchają piosenki „Moje pasje, moje hobby”
- wezmą udział w zabawie językowej – „Mój pomysł na…”
- będą brać udział w zabawie matematycznej „Guzikowe porządki” doskonalącej umiejętność
klasyfikacji
- poznają liczbę pięć i jej znak graficzny – cyfrę 5,
- będą rozwiązywać zagadki
- będą dokonywać analizy i syntezy słuchowej na poziomie sylaby i głoski
- będą oglądać przedstawienie teatralne – adaptacja legendy „O trzech braciach”
- wezmą udział w ogólnopolskiej akcji ,,Szkoła do Hymnu”
- wykonają pracę plastyczną: kotylion
Mój kraj - moja ojczyzna
Dzieci:
- będą słuchać wierszy ze zbioru „Jaki znak twój? Wierszyki na dalsze 100 lat
niepodległości”, M. Rusinka
- będą obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią
- poznają literę D, d w toku zabaw
- wzbogacą wiedzę na temat symboli narodowych
- oglądną prezentację multimedialną ,,11 listopada – Dzień Niepodległości”
- będą uczestniczyć w zajęciach sensorycznych
- nauczą się piosenki U. Kamińskiej ,,Polska - mój dom”
- poznają liczbę sześć i jej znak graficzny – cyfrę 6
- zapoznają się z monetami i banknotami polskimi na podstawie wiersza B. Rokickiej
,,W banku”
- wykonają pracę plastyczną ,,Mój dom, moje mieszkanie”
W świecie bajek
Dzieci:
- 17 listopada – Światowy Dzień Wcześniaka
- wysłuchają opowiadania Liliany Bardijewskiej „Dom książek”
- wzbogacą słownik o określenia: e-book, audiobook
- poznają pojęcia: baśń, bajka
- posłuchają wiersza Marcina Brykczyńskiego „Bajka-zgadywajka”
- będą oglądać prezentację multimedialną: „Od autora do czytelnika” – poznają etapy
powstania książki
- będą tworzyć bajki wspólnie z rodzicami
- wysłuchają i nauczą się piosenki ,,Lubimy bajki"
- poznają literę i, I
- będą wypowiadać się na temat bajek
- wzbogacą przedszkolny kącik książek o swoje ulubione książki do wspólnego czytania
- będą wdrażane do uważnego słuchania dłuższych fragmentów tekstu oraz rozbudzania
zainteresowania książką
- będą oglądać bajkę pt. „Kopciuszek”, wezmą udział w balu postaci z bajek
- wykonają pracę plastyczną: Bajkowy stworek
Moje ciało lubi tańczyć
Dzieci:
- będą uczestniczyć w zabawach ruchowych metodą Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
- będą wykonywać ćwiczenia gimnastyki twórczej R. Labana
- wysłuchają opowiadania D. Gałki „Ciało to twój przyjaciel”
- poznają literę u, U
- będą nazywać części ciała, utrwalać stronę: prawą i lewą
- wysłuchają i nauczą się piosenki M. Kluzy ,,Zmysły”
- wykonają pracę plastyczną ,,Oto ja”
- opowiedzą o tradycjach andrzejkowych
- wspólne obchody „Dnia Pluszowego Misia” - zabawy ruchowe, integracyjne przy muzyce
z repertuaru muzyki dziecięcej, konkursy, medale
-,,Zabawa andrzejkowa” - wróżby, konkursy, zabawy ruchowe przy muzyce rozrywkowej
31-10-2025 r.
Kolorowa jesień
Dzieci:
- wezmą udział w zajęciach na temat „ Budowanie relacji”
- będą przyjmowały gości z okazji Dnia Głośnego Czytania
- wysłuchają opowiadania W. Widłaka „Wesoły Ryjek i jesień”
- będą obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią
- będą nazywać gatunki drzew, rozpoznawać je po liściach i owocach
- wykorzystają materiał przyrodniczy do zabaw
- poznają literę O, o w toku zabaw
- nauczą się piosenki S. Karaszewskiego ,,Tańcowała Jesień”
- będą tworzyć zdrobnienia i rymy
- wykonają pracę plastyczną ,,Kolorowa Jesień” - techniką mieszaną
Mieszkańcy parku i lasu
Dzieci:
- wysłuchają opowiadania Tomasza Samojlika „Bagienny łoś”
- poznają zwierzęta żyjące w parkach miejskich i w lasach
- poznają zasady zachowania się w parkach narodowych
- wezmą udział w akcji „Przytul się do drzewa” z okazji Dnia Drzewa -są wdrażane do
odpowiedzialności za przyrodę
- poznają literę a,A: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- poznają zawód leśniczego
- będą uczestniczyć w zabawie „ Obserwacje leśniczego” – masażyk z wykorzystaniem
rymowanki
- będą doskonalić umiejętność przeliczania
- będą rozróżniać kierunki: po prawej, po lewej
- śpiewają piosenkę ,,Tańcowała jesień”
- poznają liczbę jeden i jej znak graficzny – cyfrę 1
- wezmą udział w zabawach z muzyką ludową, słuchanie utworu „Kawa żołędziowa”
- wykonają pracę plastyczną: Wiewiórka. Drzewo
Pogoda to nie przeszkoda!
Dzieci:
- wysłuchają wiersz M. Piątkowskiej „W deszczu, czyli co się dzieje kiedy, pada”
- wysłuchają i nauczą się piosenki J. Bernat „Deszczowa orkiestra”
- będą uczestniczyć w zabawach badawczych
- będą rozwijać słuch fonematyczny
- poznają literę m, M: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- poznają liczbę dwa i jej znak graficzny – cyfrę 2
- wykonają pracę plastyczną: ,,Parasole”, ,,Kalosze”
Witaminy z ogródka
Dzieci:
- wzbogacą wiadomości dotyczące dbania o własne zdrowie
- wysłuchają opowiadania Zofii Staneckiej „Basia i katar”
- wezmą udział w zabawie dźwiękonaśladowczej do wiersza „Katar” Jana Brzechwy
- będą obchodzić Światowy Dzień Owoców i Warzyw
- poznają literę t, T: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- poszerzą wiadomości na temat korzyści płynących z jedzenia warzyw
- wezmą udział w zabawie językowej „Kuchnia przez dziurkę od klucza”
- poznają różne sposoby przyrządzania warzyw, będą zachęcane do jedzenia warzyw
- poznają liczbę trzy i jej znak graficzny – cyfrę 3
- będą rozwiązywać zagadki słowne
- poznają ciekawostki o przysłowiach związanych z warzywami i owocami
- będą bawić się do piosenki: „Witaminki”
- wykonają pracę plastyczną: Marchewka
Witaminy z sadu
Dzieci:
- wysłuchają opowiadania S. Karaszewskiego ,,Owocowa uczta”
- wspólnie wykonają gazetkę tematyczną
- poznają literę e, E w toku zabaw
- wysłuchają i nauczą się piosenki K. Gawlik ,,Dary jesieni"
-,,W spiżarni” - samodzielnie zrobią kompot z przyniesionych owoców (jabłka, gruszki
śliwki) - prosimy o dostarczenie półlitrowego słoika
- poznają liczbę cztery i jej znak graficzny – cyfrę 4
- będą uczestniczyć w zabawach konstrukcyjno - manipulacyjnych przy użyciu różnego
rodzaju klocków oraz plasteliny
(29-09-2025 r.)
Witamy w przedszkolu
Dzieci:
- wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej Powrót do przedszkola
- utrwalą nazwy części ciała oraz rozwiną orientację przestrzenną metodą Weroniki
Sherborne
- wysłuchają i nauczą się piosenki J. Kucharczyk Witamy w przedszkolu
- wezmą udział w zajęciach z integracji sensorycznej Kolorowe ręce według metody Marty Bogdanowicz
- będą rozwijać świadomość własnego ciała oraz przekładanie wrażeń dotykowych na ruch
i grę instrumentów Drogi i dróżki
- utrwalą zapis literowy swojego imienia, podejmą próby jego zapisu (dzieci starsze)
- Moje przedszkole – będą szkicować flamastrami obrazek, następnie pomalują go farbami
Kolory
Dzieci:
- wysłuchają bajki A. Czyloch O białej krainie i czarnoksiężniku Koloruchu.
- utrwalą nazwy kolorów podstawowych i pochodnych
- wysłuchają i nauczą się piosenki Kolory
- wezmą udział w zabawach badawczych: Jak pachnie zielony kolor?, Jak powstaje zielony
kolor?
- będą brać udział w zabawie ilustracyjnej Rybki i wieloryb z wykorzystaniem folii malarskiej
- będą kształtować czynności samoobsługowe
- wykonają pracę plastyczną metodą origami: żaba
Moja droga do przedszkola
Dzieci:
- wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej Michalina i bezpieczeństwo na drodze
- zapoznają się z zasadami ruchu drogowego
- wysłuchają i nauczą się piosenki, J. Kucharczyk Droga do przedszkola
- będą brać udział w zabawie metodą dramy Przejście dla pieszych
- oglądną prezentację multimedialną Bezpieczny na drodze
- będą brać udział w wycieczce na pobliskie skrzyżowanie
- wykonają pracę plastyczną Znak drogowy
Zboża, zioła – dary z pól
Dzieci:
- wysłuchają opowiadania Marii Kownackiej Jak kogut z kurą czarną zasiali żyta ziarno.
- poznają zboża: żyto, pszenica, jęczmień, owies; będą prowadzić obserwacje,
porównywać wygląd kłosów zbóż
- rozwijają orientację w otoczeniu podczas zabawy dydaktycznej Woreczek z
pszenicą
- obejrzą film: Jak powstaje chleb – wizyta w piekarni
- wysłuchają piosenki Chleb dla Ciebie.
- będą słuchać rymowanek z książki Ładne ziółka. W. Scisłowskiego
- zobaczą Zielnik – poznają wygląd wybranych roślin
- kształcą słuch fonematyczny: dzielą słowa na sylaby
- wykonają pracę plastyczną: słonecznik
(02-09-2025 r.)