Mała i duża ojczyzna
Dzieci:
- będą obchodzić, Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek - przyjdą ubrane do przedszkola w strojach swoich ulubionych postaci z bajek
- wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej, Nasze ulubione miejsca
- poznają literą: T, t małą i wielką, drukowaną i pisaną
- oglądną prezentację multimedialną, 11 listopada – Dzień Niepodległości
- dowiedzą się, czym jest Narodowe Święto Niepodległości i kiedy je obchodzimy
- wykonają kotylion
- wysłuchają i nauczą się hymnu, Mazurek Dąbrowskiego
- zapoznają się z symbolami narodowymi
- poznają liczby cztery i pięć.
- zapoznają się z figurą geometryczną - trójkątem
- 8 listopada -Szkoła do hymnu, wspólne zaśpiewają Mazurka Dąbrowskiego
Moje miasto – Kraków
Dzieci:
- wysłuchają opowiadania B. Sudoł Wyprawa ślimaka do grodu Kraka
- poznają historię nazwy miasta i herbu
- poznają melodię hejnału oraz legendę O hejnale z mariackiej wieży
- oglądając zdjęcia z Muzeum Etnograficznego poznają elementy stroju krakowskiego
- kształcą orientację w przestrzeni w zabawach ruchowych
- posłuchają piosenek o Krakowie
- poznają literę i, I: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- wykonają prace plastyczne: herb Krakowa, dzwon Zygmunta, Barbakan
- rozwijają słuch fonematyczny dzieląc słowa na sylaby, dokonując analizy i syntezy słów
budując modele wyrazów oraz rozwiązując krzyżówkę
Moje prawa i obowiązki
Dzieci:
- 18 listopada wezmą udział w ogólnopolskiej akcji edukacyjno- zdrowotnej z okazji Światowego Dnia Wcześniaka
- utrwalą kolory, nazwy i wygląd figur geometrycznych
- wysłuchają wiersza A. Widzowskiej, Prawa i obowiązki
- dowiedzą się, czym zajmuje się organizacja UNICEF
- poznają literę: D, d małą i wielką, drukowaną i pisaną
- wysłuchają i nauczą się piosenki J. Kucharczyk, Prawa i obowiązki dziecka
- będą rozróżniać i nazywać różne emocje
- będą brać udział w zabawach badawczych
- będą brać udział w zabawach matematycznych, poznają liczbę 0
- wykonają pracę plastyczną, Moje emocje
- 22 listopada będą obchodzić, Dzień Kredki
Dbamy o zdrowie
Dzieci:
- 25 listopada będą obchodzić Dzień Pluszowego Misia
- wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Jazda bez trzymanki
- wysłuchają i nauczą się piosenki Lekcja zdrowia
- dowiedzą się co to jest piramida zdrowego żywienia i aktywności fizycznej
- wyjaśnią znaczenie hasła: Hałas szkodzi zdrowiu
- będą nazywać przedmioty służące do utrzymywania higieny osobistej oraz porządku
w różnych pomieszczeniach
- będą brać udział w organizowaniu kącika tematycznego Apteka
- poznają literę k, K: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- poznają liczbę sześć i jej znak graficzny – cyfrę 6
- wykonają pracę plastyczną: rower (dzieci starsze), kubek do zębów (dzieci młodsze)
- 29 listopada wezmą udział w zabawie andrzejkowej.
31-10-2024 r.
Idzie jesień …przez las, park
Dzieci:
- wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Rewia mody
- będą obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią
- będą nazywać gatunki drzew, rozpoznawać je po liściach i owocach
- wykorzystają materiał przyrodniczy do zabaw
- będą uczestniczyć w zabawach badawczych
- nauczą się piosenki Niteczka do niteczki
- będą tworzyć zdrobnienia i rymy
Idzie jesień ... przez ogród i sad
Dzieci:
- wysłuchają opowiadania S. Karaszewskiego, Owocowa uczta
- wspólnie wykonają gazetkę tematyczną
- poznają literę O, o w toku zabaw
- wysłuchają i nauczą się piosenki K. Gawlik Dary jesieni
- wykonają pracę plastyczną W spiżarni
- odkryją zapis cyfrowy 1 i 2
- będą obchodzić, Światowy Dzień Drzewa, ubiorą się na zielono lub brązowo
Idzie jesień …do zwierząt
Dzieci:
- wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Przyjaciele z Choinkowego Lasu
- będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
- wysłuchają i nauczą się piosenki K. Gawlik Jesienna zagadka
- zdobędą wiadomości na temat: jak zwierzęta przygotowują się do zimy
- opowiedzą historyjkę obrazkową zgodnie z kolejnością zdarzeń Jak jeż szukał
mieszkania
- będą oglądać albumy o zwierzętach
- będą rozwijać słuch fonematyczny
- poznają literę a, A: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- poznają cyfrę trzy i jej znak graficzny – cyfrę 3
- wykonają pracę plastyczną: Kolorowa jesień
Skąd mamy te produkty
Dzieci:
- będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
- wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej Historia zapisana w zdjęciach
- poznają literę M, m małą i wielką, drukowaną i pisana
- utrwalą nazwy liczebników porządkowych
- poznają się z figurą geometryczną - prostokąt
- wysłuchają i nauczą się piosenki J. Kucharczyk, Jak to z chlebem było
- wykonają pracę plastyczną, Kolorowy papier
- wezmą udział w wycieczce do Mini ZOO w Kopytkowie
(29-09-2024 r.)
W przedszkolu
Dzieci:
- w zabawach integracyjnych: Witaj, Jesteś ty, jestem ja będą poznawać swoje
imiona
- podczas wycieczki po przedszkolu poznają pomieszczenia oraz przedstawią
sposób korzystania z nich nowym kolegom
- rozwijają umiejętność budowania zdań poprawnych gramatycznie – utworzenie
kodeksu przedszkolaka na podstawie obrazków
- będą wdrażane do stosowania zwrotów grzecznościowych,
- nauczą się piosenki Podaj rączkę
- wysłuchają opowiadań: Doroty Niewoli Zaczarowane słowa; Dlaczego siedzisz w kącie; Iwony Salach To moja zabawka
- w zabawie Memory z naszych imion będą wdrażane do czytania globalnego
- wykonają pracę plastyczną: słoneczne paluszki – stemplując kontur słońca opuszkiem palca
To jestem ja
Dzieci:
- wysłuchają opowiadania M. Strękowskiej – Zaręby Tata, aż zaniemówił
- utrwalą nazwy części ciała oraz rozwiną orientację przestrzenną
- wysłuchają i nauczą się piosenki K. Gawlik Czuję ten świat
- wezmą udział w zajęciach z integracji sensorycznej Kolorowe ręce
- będą rozwijać świadomość własnego ciała oraz przekładanie wrażeń dotykowych na ruch i grę instrumentów Drogi i dróżki
- będą brać udział w zabawie konstrukcyjnej przy użyciu różnego rodzaju klocków Mój dom
Plony lata
Dzieci:
- wysłuchają wiersz Od ziarenka do bochenka
- ułożą historyjkę obrazkową Jak powstaje chleb
- poznają zboża: żyto, pszenica, jęczmień, owies; będą prowadzić obserwacje
porównywać wygląd kłosów zbóż
- rozwijają orientację w otoczeniu podczas zabawy dydaktycznej Woreczek z
pszenicą
- będą rozpoznawać melodię wolną i szybką bawiąc się przy piosence Zasiali
górale
- będą kształcić słuch fonematyczny dzielą słowa na sylaby
- wykonają pracę plastyczną: Wypieki do piekarni. Lepienie pieczywa z masy solnej
Moja droga do przedszkola
Dzieci:
- wysłuchają opowiadania A. Aschenbach Moja droga do przedszkola
- zapoznają się z zasadami ruchu drogowego
- wysłuchają i nauczą się piosenki J. Kucharczyk Ruch uliczny
- będą brać udział w zabawie metodą dramy Przejście dla pieszych
- oglądną prezentację multimedialną Bezpieczny na drodze
- będą brać udział w wycieczce na pobliskie skrzyżowanie
- wykonają pracę plastyczną Znak drogowy
(31-08-2024 r.)