Poznajemy kontynent, na którym mieszkamy
Dzieci:
- wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej ,Moje miejsce na ziemi,
- wysłuchają i nauczą się piosenki , Europa i ja,
- zapoznają się z polskimi monetami i banknotami,
- wykonają pierwsze obliczenia pieniężne,
- poznają nazwy państw należących do Uni Europejskiej,
- wykonają pracę plastyczną , Zamek,
- będą tworzyć drogę za pomocą symboli,
- obchodzić będziemy, Dzień kolorowanek.
Mamy różne charaktery
Dzieci:
- będą uczestniczyły w zabawach integrujących grupę,
- wysłuchają wiersza M. Czoik - Nowickiej , Nasze emocje,
- zapoznają się z podstawowymi emocjami,
- będą określać swój nastrój,
- poznają sposoby radzenia sobie ze swoimi uczuciam,
- wysłuchają i nauczą się piosenki K. Gowlik , Świat emocji,
- będą współpracować z kolegami i koleżankami podczas wykonywania pracy,
- wyjaśnią pojęcie dobroć i dobry uczynek,
- wykonają pracę plastyczną , Domek emocji.
Majowa łąka
Dzieci:
- będą uczestniczyły w gimnastyce twórczej R. Labana,
- wysłuchają opowiadania M. Strękowskiej - Zaremby , Zabawa w chowanego,
- wielozmysłowo poznają łąkę wiosną,
- wysłuchają i nauczą się piosenki Wiosna na łące,
- zapoznają się z literami: ś, ć, ń, ź, dź,
- poznają zwierzęta mieszkające na łące,
- wykonają pracę plastyczną , Zielnik, Motyl,
- będą aktywnie uczestniczyć w doświadczeniach, wyciągać wnioski,
- odbędą się warsztaty – Bystry Umysł - Magiczna kapusta,
- obchodzić będziemy Dzień dobrych uczynków.
Święto kochanych rodziców
Dzieci:
- będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych,
- wysłuchają wiersza J. Koczanowskiej Mama i tata,
- wymienią cechy swoich rodziców,
- wysłuchają i nauczą się piosenki Moi kochani rodzice,
- wymienią czynności, w których mogą pomóc rodzicom,
- będą doskonalić umiejętność myślenia matematycznego,
- wymienią nazwy zabaw, w które bawią się z rodzicami,
- przygotują niespodzianki dla rodziców Upominek dla mamy i taty.
(28-04-2025 r.)
Zwierzęta pól i lasów
Dzieci:
- wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Leśny dom
- będą wzbogacać wiadomości na temat życia i zwyczajów zwierząt mieszkających w lesie
i na polu
- dnia 1 kwietnia będą obchodzić Międzynarodowy Dzień Ptaków
- wykonają pracę plastyczną z użyciem plasteliny i piórek: Ptaki
- dnia 2 kwietnia wezmą udział w Niebieskich Igrzyskach
- będą rozwiązywać zagadki słowne
- poznają zachowanie się wybranych zwierząt
- będą podawać charakterystyczne cechy: ptaków, ssaków i owadów
- będą doskonalić umiejętność klasyfikowania elementów
- poznają literę ł, Ł : małą i wielką , drukowaną i pisaną
- wysłuchają piosenki , Mieszkańcy lasów, łąk i pól
- wykonają prace plastyczną: Zwierzęce origami
Co słychać w zagrodzie?
Dzieci:
- wysłuchają wierszy: Hanny Łochockiej Na podwórku koło bramy i Jana Brzechwy Jajko
- poznają literę j, J: małą i wielką , drukowaną i pisaną
- będą nazywać dorosłe zwierzęta i ich młode
- poznają domy zwierząt hodowanych na wsi
- dnia 8 kwietnia wezmą udział w Żywej lekcji przyrody z warsztatami ZooVentura
- będą podziwiać zwierzęta z bliska, słuchać ciekawostek dotyczących ich życia,
- poznają piosenkę Wesoła zagroda
- będą uczestniczyć w zabawie badawczej: Budowa jajka oraz oglądać różne rodzaje jajek
- będą rozpoznawać głosy zwierząt z wiejskiego podwórka
- wykonają pracę plastyczną: Wiejskie podwórko
Święta Wielkanocne
Dzieci:
- dnia 14 kwietnia będą obchodzić Dzień Czekolady
- wysłuchają opowiadań: Agaty Widzowskiej Pisanki, kraszanki, Piesek i święconka
- rozwiążą rebus wielkanocny
- poznają elementy polskiej kultury i tradycji, symboliki związanej ze świętami Wielkanocnymi
- wysłuchają piosenki , Wielkanocne zamieszanie
- kształtują umiejętność wyznaczania sumy i różnicy elementów oraz porównywania ilości elementów w zbiorach
- będą stosować znaki matematyczne: mniejszości i większości
- wykonają prace plastyczne: Świąteczne dekoracje
Dbamy o naszą planetę
Dzieci:
- dnia 22 kwietnia będą obchodzić Dzień Ziemi
- wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Pomocnicy Ziemi
- będą kształtować świadomość ekologiczną
- będą uczestniczyć w zabawach badawczych: Tajemnice powietrza
- wysłuchają i nauczą się piosenki , Nasza błękitna planeta
- poznają budowę drzewa oraz znaczenie drzew dla ludzi i środowiska
- rozwiążą proste zadania matematyczne
- będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
- wykonają prace plastyczną: Ekoplaneta Ziemia
Majowe święta
Dzieci:
- będą rozmawiać na temat świąt: Dzień Strażaka-4 maja. Święto Pracy- 1 maja. Dzień Flagi 2 maja. Konstytucja 3 maja
- wysłuchają opowiadania Czesława Janczarskiego Jak Wojtek został strażakiem
- dnia 29 kwietnia pojadą do Muzeum Pożarnictwa w Alwerni
- wysłuchają wiersza Juliana Tuwima Wszyscy dla wszystkich
- będą doskonalić umiejętność myślenia logicznego
- będą doskonalić umiejętność prawidłowego liczenia
- poznają literę f, F: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- obejrzą film edukacyjny – Święta majowe
- udzielą odpowiedzi na pytanie: Kim jest patriota?
- wykonają prace plastyczną: Flaga.
(01-04-2025 r.)
Zawody
Dzieci:
- wysłuchają wiersza Moniki Czoik – Nowickiej „Kim zostanę gdy dorosnę.”
- będą wzbogacać wiedzę na temat zawodów dawnych i współczesnych
- pójdą do Teatru Ludowego, będą oglądać przedstawienie „Lokomotywą przez świat.”
- poznają literę z, Z : małą i wielką , drukowaną i pisaną
- poznają nazwy narzędzi potrzebnych do wykonywania wybranych zawodów
- wysłuchają piosenki ,,Zawód, który cieszy"
- będą doskonalić umiejętność liczenia
- przygotują zdrowe przekąski na drugie śniadanie
- w zabawie ruchowej „Kelnerzy” będą rozwijać koordynacje wzrokowo-ruchową
- wykonają prace plastyczne: Projektant oraz Samolot – techniką origami
Niezwykły świat zwierząt
Dzieci:
- wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej Wielka podróż małpki Mini
- poznają znaczenie kolorów w życiu zwierząt
- wysłuchają i nauczą się piosenki Niezwykły świat zwierząt
- odkryją zapis cyfrowy liczby 10
- będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
- wezmą udział w zajęciach z integracji sensorycznej Zwierzęta
- poznają zwierzęta mieszkające w morzach, oceanach, dżungli i na sawannie
- wykonają pracę plastyczną Kolorowa papuga
- będą łączyć różne elementy, wskazując na cechy, które je łączą
- będą lepić z gliny motyla na zajęciach ceramiki artystycznej
- dnia 14 marca obchodzić będziemy Dzień Matematyki
Marcowa pogoda
Dzieci:
- wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Marcowe bliźniaczki
- poznają literę u, U: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- poznają elementy marcowej pogody
- wysłuchają piosenki Żartowniś marzec
- założą zielony ogródek
- Przygody kropelki – poznają zjawisko krążenia wody w przyrodzie
- będą doskonalić orientację w przestrzeni
- 21 marca Pierwszy Dzień Wiosny: dzieci przychodzą ubrane na zielono
- wykonają pracę plastyczną: Pożegnanie zimy – Marzanna
Wiosenne przebudzenia i powroty
Dzieci:
- dnia 24 marca obchodzić będziemy Dzień Wody - dzieci przychodzą ubrane na niebiesko
- będą uczestniczyły w zabawach ruchowych przy muzyce metodą D. Dziamskiej
- wysłuchają opowiadania S. Karaszewskiego Oznaki wiosny
- poznają litery C, c w toku zabawy
- wysłuchają i nauczą się piosenki K. Gowlik Nareszcie wiosna
- poznają drogę, jaką przebywają ptaki podczas wędrówek
- poznają wygląd i zwyczaje bociana
- będą doskonalić umiejętność myślenia logicznego
- wykonają prace plastyczne: Bociany i Bociany w gnieździe
(02-03-2025 r.)
Baśnie, bajki
Dzieci:
- wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Bal nie z tej bajki
- poznają pojęcia: baśń, bajka
- poznają literę G, g,
- dowiedzą się, co oznacza znak –
- podejmą próby odejmowania
- będą wypowiadać się na temat bajek
- wysłuchają i nauczą się piosenki Bajkowe marzenia
- poznają etapy powstawania książki
- wezmą udział w zajęciach sensorycznych Gimnastyka dla smyka
- wykonają pracę plastyczną: Moja książka
- poznają pojęcie bookcrossing
Karnawał – muzyka jest wokół nas
Dzieci:
- wysłuchają opowiadania M Czoik - Nowickiej , W karnawale
- nazwą muzyków grających na poszczególnych instrumentach
- wysłuchają i nauczą się piosenki, Bale w karnawale
- poznają liczbę 9
- wezmą udział w zajęciach z integracji sensorycznej Kolorowe dźwięki
- wskażą przedmioty, które wydają dźwięki
- wykonają pracę plastyczną Maska karnawałowa
- wezmą udział w balu karnawałowym
Kino, teatr
Dzieci:
- wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Grajek
- poznają literę W,w
- wzbogacą wiedzę na temat zawodów związanych z kinem, teatrem, filharmonią
- wysłuchają piosenki Co to jest sztuka
- wezmą udział w zabawie w teatr – przygotują przedstawienie dla kolegów i koleżanek
- będą doskonalić rozumowanie matematyczne
- pójdą do kina, będą oglądać film pt Delfinek i ja
- wykonają pracę plastyczną: akordeon
W kosmosie
Dzieci:
- wysłuchają opowiadania A Widzowskiej Wywiad z Kosmitą
- poznają litery P,p w toku zabawy
- wysłuchają i nauczą się piosenki K Gowlik Kosmiczne niedźwiedzie
- wezmą udział w zajęciach sensorycznych Gimnastyka dla smyka
- poznają postać Mikołaja Kopernika oraz dawnych i obecnych sposobów prowadzenia
obserwacji
- wzbogacą wiedzę o kosmosie
- oglądną prezentację multimedialną Wstrzymał Słońce, ruszył Ziemię
- użyją słowa ,,rakieta” w różnych znaczeniach
- wykonają pracę plastyczną , Droga mleczna
(04-02-2025 r.)
Mijają dni, miesiące, lata
Dzieci:
- wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej ,Upływający czas
- poznają literę R
- dowiedzą się, że dni tygodnia, miesiące i pory roku powtarzają się cyklicznie
- nazwą wskazane zegary
- wykorzystają swoją wiedzę podczas zabaw badawczych
- wysłuchają i nauczą się piosenki, Czasolot
- podadzą liczbę mnogą i zdrobnienia do podanych słów
- wykonają pracę plastyczną Moje pudełko wspomnień
Planeta Fantazja.
Dzieci:
- wysłuchają wiersza Moniki Czoik-Nowickiej Planeta Fantazja, będą rozwijać inwencję twórczą i myślenie logiczne
- wysłuchają piosenkę Moje piękne marzenia
- obejrzą domy przyszłości
- zaprojektują swój wymarzony dom, będą czynnie uczestniczyć w eksperymencie
- ułożą historie: Na planecie Fantazji z zachowaniem kolejności zdarzeń
- przygotowują program artystyczny na Dzień Babci i Dziadka: Dary Nowego Roku
Dzień Babci i Dziadka
Dzieci:
- wysłuchają wiersza M. Czoik – Nowickiej Babcia i dziadek
- poznają literą B,b
- poznają znaczenie słowa, szacunek
- wysłuchają i nauczą się piosenki, Moi kochani
- poznają liczbę 8, będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
- rozwiążą zagadki fonetyczne
- wykonają pracę plastyczną, Prezent dla babci i dziadka
Zima i zwierzęta.
Dzieci:
- będą uczestniczyć w zabawach ruchowych
- wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Dokarmianie ptaków
- zrozumieją potrzebę dokarmiania zwierząt zimą
- poznają literę n, N: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- poznają przysmaki zwierząt za pomocą zmysłu dotyku i wzroku
- wysłuchają i nauczą się piosenki Dokarmiajmy zwierzęta
- poznają pracę leśnika
- dowiedzą się, że działanie matematyczne, w którym przybywa elementów, nazywa się
dodawaniem
- poznają znak matematyczny: +
- wykonają pracę plastyczną: Dokarmiamy ptaki
- podczas spacerów będą obserwować zachowania ptaków
Mass media
Dzieci:
- wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej, Bajka o Szymonie, który tracił czas”
- wybiorą programy odpowiednie do ich wieku
- rozwiążą i ułożą zagadki o tematyce informacyjnej
- ułożą historyjkę obrazkową
- wypowiedzą się na temat przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie korzystania z
internetu
- wysłuchają i nauczą się piosenki Świat się zmienia
- będą uczestniczyć w zajęciach z kodowania
(01-01-2025 r.)
Jak wyglądał świat przed milionami lat.
Dzieci:
- wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Dinozaury w przedszkolu
- poznają literę L, l w toku zabaw
- wzbogacą wiedzę na temat czasów prehistorycznych
- poznają ciekawostki z życia dinozaurów
- zbadają właściwości węgla
- będą uczestniczyć w zabawach badawczych
- nauczą się piosenki, Zwierzęta dawnych czasów
- poznają znaki matematyczne: <, >, =
- wyjaśnią termin mikołajki
- wykonają pracę plastyczną , Mikołaj oraz , Dinozaury -techniką mieszana
- wezmą udział w warsztatach, Ciotki Klotki
- oglądną przedstawienie mikołajowo - świąteczne, Skrzat
- będą uczestniczyły w spotkaniu z Mikołajem
Idzie zima.
Dzieci:
- wysłuchają bajkę Wirujące płatki śniegu
- wysłuchają wiersza Krystyny Datkun-Czerniak Pracowita zima
- poznają charakterystyczne cechy zimy
- poznają literę y: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- wysłuchają piosenkę List do zimy
- będą wykonywać ćwiczenia dźwiękonaśladowcze
- ustalą zasady bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw
- będą określać właściwości śniegu
- poznają liczbę siedem i jej znak graficzny – cyfrę 7
- będą doskonalić umiejętność eksperymentowania, szacowania i przewidywania
- wykonają prace plastyczne: Wszędzie biało. Mój bałwanek
Idą święta.
Dzieci:
- będą uczestniczyć w zabawach ruchowych metodą Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
- będą wykonywać ćwiczenia gimnastyki twórczej R. Labana
- wysłuchają opowiadania A. Widzowskiej , Wspomnienia prababci Pelagii
- poznają tradycje związane ze Świętami Bożego Narodzenia
- poznają literę s, S: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- będą nazywać dni tygodnia
- wysłuchają i nauczą się piosenki K. Gawlik , Domowe Święta
- wykonają pracę plastyczną , Kartka bożonarodzeniowa
- opowiedzą o tradycji ubierania choinki, przygotowywania wieczerzy wigilijnej
- nauczą się kolędy , Pójdźmy wszyscy do stajenki
- nazwą potrawy wigilijne i je skosztują
- będą uczestniczyć w Wigilii przedszkolnej
Boże Narodzenie.
Dzieci:
- wysłuchają bajkę Agnieszki Galicy O aniołku, który zgubił dzwoneczek
- rozwijają słuch w zabawie dydaktycznej: Skąd słychać dzwonek?
- będą doskonalić umiejętność posługiwania się nazwami liczebników
- utrwalą nazwy potraw wigilijnych
- wysłuchają bajkę Anielska cierpliwość
- wyjaśnią znaczenie wyrażenia – anielska cierpliwość
- będą rozwiązywać zagadki słowne w świątecznej zgaduj – zgaduli
- będą rozwijać umiejętności wokalne śpiewając kolędy
- wykonają prace plastyczną: Aniołki
(01-12-2024 r.)
Mała i duża ojczyzna
Dzieci:
- będą obchodzić, Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek - przyjdą ubrane do przedszkola w strojach swoich ulubionych postaci z bajek
- wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej, Nasze ulubione miejsca
- poznają literą: T, t małą i wielką, drukowaną i pisaną
- oglądną prezentację multimedialną, 11 listopada – Dzień Niepodległości
- dowiedzą się, czym jest Narodowe Święto Niepodległości i kiedy je obchodzimy
- wykonają kotylion
- wysłuchają i nauczą się hymnu, Mazurek Dąbrowskiego
- zapoznają się z symbolami narodowymi
- poznają liczby cztery i pięć.
- zapoznają się z figurą geometryczną - trójkątem
- 8 listopada -Szkoła do hymnu, wspólne zaśpiewają Mazurka Dąbrowskiego
Moje miasto – Kraków
Dzieci:
- wysłuchają opowiadania B. Sudoł Wyprawa ślimaka do grodu Kraka
- poznają historię nazwy miasta i herbu
- poznają melodię hejnału oraz legendę O hejnale z mariackiej wieży
- oglądając zdjęcia z Muzeum Etnograficznego poznają elementy stroju krakowskiego
- kształcą orientację w przestrzeni w zabawach ruchowych
- posłuchają piosenek o Krakowie
- poznają literę i, I: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- wykonają prace plastyczne: herb Krakowa, dzwon Zygmunta, Barbakan
- rozwijają słuch fonematyczny dzieląc słowa na sylaby, dokonując analizy i syntezy słów
budując modele wyrazów oraz rozwiązując krzyżówkę
Moje prawa i obowiązki
Dzieci:
- 18 listopada wezmą udział w ogólnopolskiej akcji edukacyjno- zdrowotnej z okazji Światowego Dnia Wcześniaka
- utrwalą kolory, nazwy i wygląd figur geometrycznych
- wysłuchają wiersza A. Widzowskiej, Prawa i obowiązki
- dowiedzą się, czym zajmuje się organizacja UNICEF
- poznają literę: D, d małą i wielką, drukowaną i pisaną
- wysłuchają i nauczą się piosenki J. Kucharczyk, Prawa i obowiązki dziecka
- będą rozróżniać i nazywać różne emocje
- będą brać udział w zabawach badawczych
- będą brać udział w zabawach matematycznych, poznają liczbę 0
- wykonają pracę plastyczną, Moje emocje
- 22 listopada będą obchodzić, Dzień Kredki
Dbamy o zdrowie
Dzieci:
- 25 listopada będą obchodzić Dzień Pluszowego Misia
- wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Jazda bez trzymanki
- wysłuchają i nauczą się piosenki Lekcja zdrowia
- dowiedzą się co to jest piramida zdrowego żywienia i aktywności fizycznej
- wyjaśnią znaczenie hasła: Hałas szkodzi zdrowiu
- będą nazywać przedmioty służące do utrzymywania higieny osobistej oraz porządku
w różnych pomieszczeniach
- będą brać udział w organizowaniu kącika tematycznego Apteka
- poznają literę k, K: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- poznają liczbę sześć i jej znak graficzny – cyfrę 6
- wykonają pracę plastyczną: rower (dzieci starsze), kubek do zębów (dzieci młodsze)
- 29 listopada wezmą udział w zabawie andrzejkowej.
31-10-2024 r.
Idzie jesień …przez las, park
Dzieci:
- wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Rewia mody
- będą obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią
- będą nazywać gatunki drzew, rozpoznawać je po liściach i owocach
- wykorzystają materiał przyrodniczy do zabaw
- będą uczestniczyć w zabawach badawczych
- nauczą się piosenki Niteczka do niteczki
- będą tworzyć zdrobnienia i rymy
Idzie jesień ... przez ogród i sad
Dzieci:
- wysłuchają opowiadania S. Karaszewskiego, Owocowa uczta
- wspólnie wykonają gazetkę tematyczną
- poznają literę O, o w toku zabaw
- wysłuchają i nauczą się piosenki K. Gawlik Dary jesieni
- wykonają pracę plastyczną W spiżarni
- odkryją zapis cyfrowy 1 i 2
- będą obchodzić, Światowy Dzień Drzewa, ubiorą się na zielono lub brązowo
Idzie jesień …do zwierząt
Dzieci:
- wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Przyjaciele z Choinkowego Lasu
- będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
- wysłuchają i nauczą się piosenki K. Gawlik Jesienna zagadka
- zdobędą wiadomości na temat: jak zwierzęta przygotowują się do zimy
- opowiedzą historyjkę obrazkową zgodnie z kolejnością zdarzeń Jak jeż szukał
mieszkania
- będą oglądać albumy o zwierzętach
- będą rozwijać słuch fonematyczny
- poznają literę a, A: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- poznają cyfrę trzy i jej znak graficzny – cyfrę 3
- wykonają pracę plastyczną: Kolorowa jesień
Skąd mamy te produkty
Dzieci:
- będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
- wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej Historia zapisana w zdjęciach
- poznają literę M, m małą i wielką, drukowaną i pisana
- utrwalą nazwy liczebników porządkowych
- poznają się z figurą geometryczną - prostokąt
- wysłuchają i nauczą się piosenki J. Kucharczyk, Jak to z chlebem było
- wykonają pracę plastyczną, Kolorowy papier
- wezmą udział w wycieczce do Mini ZOO w Kopytkowie
(29-09-2024 r.)
W przedszkolu
Dzieci:
- w zabawach integracyjnych: Witaj, Jesteś ty, jestem ja będą poznawać swoje
imiona
- podczas wycieczki po przedszkolu poznają pomieszczenia oraz przedstawią
sposób korzystania z nich nowym kolegom
- rozwijają umiejętność budowania zdań poprawnych gramatycznie – utworzenie
kodeksu przedszkolaka na podstawie obrazków
- będą wdrażane do stosowania zwrotów grzecznościowych,
- nauczą się piosenki Podaj rączkę
- wysłuchają opowiadań: Doroty Niewoli Zaczarowane słowa; Dlaczego siedzisz w kącie; Iwony Salach To moja zabawka
- w zabawie Memory z naszych imion będą wdrażane do czytania globalnego
- wykonają pracę plastyczną: słoneczne paluszki – stemplując kontur słońca opuszkiem palca
To jestem ja
Dzieci:
- wysłuchają opowiadania M. Strękowskiej – Zaręby Tata, aż zaniemówił
- utrwalą nazwy części ciała oraz rozwiną orientację przestrzenną
- wysłuchają i nauczą się piosenki K. Gawlik Czuję ten świat
- wezmą udział w zajęciach z integracji sensorycznej Kolorowe ręce
- będą rozwijać świadomość własnego ciała oraz przekładanie wrażeń dotykowych na ruch i grę instrumentów Drogi i dróżki
- będą brać udział w zabawie konstrukcyjnej przy użyciu różnego rodzaju klocków Mój dom
Plony lata
Dzieci:
- wysłuchają wiersz Od ziarenka do bochenka
- ułożą historyjkę obrazkową Jak powstaje chleb
- poznają zboża: żyto, pszenica, jęczmień, owies; będą prowadzić obserwacje
porównywać wygląd kłosów zbóż
- rozwijają orientację w otoczeniu podczas zabawy dydaktycznej Woreczek z
pszenicą
- będą rozpoznawać melodię wolną i szybką bawiąc się przy piosence Zasiali
górale
- będą kształcić słuch fonematyczny dzielą słowa na sylaby
- wykonają pracę plastyczną: Wypieki do piekarni. Lepienie pieczywa z masy solnej
Moja droga do przedszkola
Dzieci:
- wysłuchają opowiadania A. Aschenbach Moja droga do przedszkola
- zapoznają się z zasadami ruchu drogowego
- wysłuchają i nauczą się piosenki J. Kucharczyk Ruch uliczny
- będą brać udział w zabawie metodą dramy Przejście dla pieszych
- oglądną prezentację multimedialną Bezpieczny na drodze
- będą brać udział w wycieczce na pobliskie skrzyżowanie
- wykonają pracę plastyczną Znak drogowy
(31-08-2024 r.)